World Cup Brazil 2014!



Assalamualaikum W.B.T

Hari ini, jam 4.00 pagi tadi telah berlangsung sepak mula perlawanan Bola Sepak Piala Dunia 2014 antara Pasukan Tuan Rumah, Brazil menentang Croatia dengan berkesudahan dengan keputusan 3 - 1 memihak kepada skuad samba. Adakah Brazil akan muncul sebagai Juara sekali lagi dalam edisi kali ini? Agak awal untuk membuat apa - apa andaian kerana masih banyak perlawanan lagi yang akan diharungi oleh setiap negara/pasukan yang menyertai Piala Dunia kali ini.

Saya pasti, masing - masing dari kita mempunyai pasukan pilihan tersendiri. Ada yang meramalkan pasukan kegemaran masing - masing bakal menjulang Trofi Piala Dunia yang berprestij dalam edisi kali ini. Apa pun, anything can happen in football. Saya pun ada pasukan pilihan walaupun saya bukanlah peminat tegar sukan ini. Kalau rajin nak tengok, saya tengok. Kalau malas, tak tengok. Senang je.

 My favourite team is GERMANY! Go Germany Go!!!



Walau apa pun, apa yang penting, ini merupakan sukan yang boleh mengeratkan hubungan persaudaraan antara kita. Tak perlu bergaduh atau melakukan tindakan yang kurang matang sesama kita di laman sosial atau dimana sahaja. Football is a family game. 

Dan yang paling penting, jangan pulak disebabkan tengok bola, Sembahyang Subuh ke laut...Pergi kerja dengan keadaan letih dan mengantuk memandangkan perlawanan diadakan awal pagi. Tak salah nak tengok bola. Tapi, mesti pentingkan yang penting dan dahulukan yang utama. Pandai - pandailah yang nak tengok tu.

Memandangkan Piala Dunia berlangsung dalam Bulan Ramadhan, ini peluang yang terbaik untuk berqiamullai sebelum tengok bola. Bangun awal sikit, bersihkan diri dan qiamullai. Lepas tu boleh bersahur dambil tengok bola. Tepuk dada, tanya iman masing - masing!.

Selamat Beraksi kepada semua pasukan yang menyertai Piala Dunia 2014 ini. Dan semoga Pasukan German boleh membawa pulang piala ini ke negara mereka.

Go German Go.....


World Cup 2014 Germany Players


The 23 players who have been selected for the World Cup 2014 Germany national team are:
Goalkeepers
Defenders
Midfielders
Forwards
Manuel Neuer
Ron-Robert Zieler
Roman Weidenfeller
Philipp Lahm
Per Mertesacker
Jérôme Boateng
Mats Hummels
Benedikt Höwedes
Kevin Großkreutz
Shkodran Mustafi
Erik Durm
Bastian Schweinsteiger
Lukas Podolski
Mesut Özil
Sami Khedira
Christoph Kramer
Toni Kroos
Mario Götze
Matthias Ginter
Julian Draxler
André Schürrle
Thomas Müller
Miroslav Klose
Head Coach: Joachim Löw (German)
Captain: Philipp Lahm






Ulasan

Catat Ulasan

Assalamualaikum W.B.T

Cer Komen Sikit...#JomSimpanEMAS

Catatan popular daripada blog ini

Temuduga JPK: Suatu Catatan..

MPP: Tugas dan Harapan

Secebis Pengalaman, Secoret Kenangan