Master on the Way

 Memang menjadi hasrat terpendam saya untuk menyambung semula pengajian di peringkat Master, setelah berjaya memperoleh Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Pengurusan Rekod dahulu. Insyallah, jika panjang umur dan murah rezeki, cadangnya nak sambung belajar tahun hadapan.

Ada dua tiga orang kawan saya yang sekarang ini menyambung pengajian mereka di peringkat Master di UiTM Kampus Puncak Perdana secara Sepenuh Masa. Saya tak nak buat sepenuh masa disebabkan oleh beberapa faktor yang dimaklumkan setelah berbincang dengan beberapa orang yang berpengalaman.

Dicadangkan kepada saya buat Part Time Master sambil kerja. Memang nak bekerja sambil belajar. Dalam masa dapat ilmu baru bila sambung pengajian peringkat Master, pengalaman kerja pun ada (walau sedikit). Orang kata sambil kerja sambil belajar.

Perlu diakui bahawa tidak mudah untuk buat dua kerja yang bukan mudah dalam 2 waktu yang sama. Tapi, Insyallah, dengan azam dan pertolongan dari Allah s.w.t, segala-galanya tidak mustahil.

Kalau orang lain boleh buat, kenapa tidak kita?. Insyallah, tahun hadapan, saya akan meneliti Master apa yang nak disambung, sama ada dalam Bidang Pengurusan Rekod juga atau bidang lain. Sekarang ini, fokus kepada cari kerja dahulu dan cari kawan yang nak sambung belajar sekali.

Dalam masa kejar Ilmu Dunia, Ilmu Akhirat jangan dilupa…

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Temuduga JPK: Suatu Catatan..

MPP: Tugas dan Harapan

Secebis Pengalaman, Secoret Kenangan