[Throwback]: Pengembaraan Naik Kereta Api di Tanah Merah


[Throwback]: Pengembaraan Naik Kereta Api di Tanah Merah

Pada 17 Disember 2015 yang lalu, saya dengan beberapa orang peserta rombongan dari KG Chengal Pulas seramai 14 orang naik Kereta Api bersama - sama anak sedara telah menempuhi pengalaman yang menyeronokkan dalam perjalanan Kereta Api dari Tanah Merah ke Tumpat dan berpatah balik dari Tumpat ke Tanah Merah. Sekadar untuk pengalaman anak - anak sedara lah yang tak pernah naik pengangkutan awam ini.

Secara jujurnya, penulis pun pertama kali menaiki Kereta Api selama hidup 25 tahun ini. Selalu naik bas lah yang menjadi pengangkutan awam semasa belajar dulu. Sebenarnya, dah lama rancang nak naik Kereta Api ni. Dah beberapa bulan lalu lagi nak naik. Sebab dah ada orang kampung saya yang dah naik Kereta Api ni. Bila dengar pengalaman yang dikongsikan, rasa nak naik jugak lah.

Alhamdulillah, cuti sekolah yang lalu, kami sekeluarga dan beberapa orang lain (waris terdekat) berkesempatan naik Kereta Api. Saja lah nak ambil pengalaman untuk budak - budak.

Ada satu lagi yang belum saya buat untuk anak sedara saya iaitu naik bas henti - henti di Pasir Puteh. Saja nak bagi pengalaman naik pengalaman sebab mereka tidak pernah naik bas selama ni. Hanya untuk beri pengalaman...

Insyallah, doakan ianya berlaku nanti....

Gambar Kenangan di Stesen KTMB Tanah Merah





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Temuduga JPK: Suatu Catatan..

MPP: Tugas dan Harapan

Secebis Pengalaman, Secoret Kenangan