Final Project IMR 604

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua yang masih lagi dikurniakan oleh Allah s.w.t kesihatan dan kelapangan yang berguna untuk semua. Mudah mudahan hidup kita dirahmati oleh Allah s.w.t sekalian.

Dah lama tak update blog. Rasanya dah lebih kurang 2 minggu saya tak update blog. Dah berhabuk blog ni. Dah ada blog, updatelah. Ada sahaja tak guna kalau tak update. Jangan marah ha. Hari ini saya nak update pasal Wawancara bersama Dr Mohd Ismail bin Mohd Tambi dan Wawancara bersama Prof Dr Mohd Zaki bin Salleh.

Alkisahnya bermula…

Kami berempat saya, Mohd Azwan bin Sobri, Mohd Fazli bin Mahazan dan Muhammad Asyraf bin Ahmad Royali mengadakan Konvoi Interview dari Puncak Perdana ke Jalan Ipoh, Kuala Lumpur ke Puncak Alam dan ke Puncak Perdana semula. Penat….

Pada jam lebih kurang 7 pagi, saya ambil kereta yang disewa dengan Abang Apai. Seterusnya isi minyak di Stesen Minyak Bukit Jelutong. Lepas tu, destinasi yang pertama temubual kami ialah di Damai Service Hospital, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur. Lebih kurang 2 jam perjalanan, kami sampai ke destinasi yang dituju. Sebelum sampai ke sana, ada juga kami sesat. Biasalah, tak kenal makan tak cinta. Ha3…

Lebih kurang sejam kami (saya dan Azwan) menemubual Dr Mohd Ismail bin Mohd Tambi untuk menyiapkan tugasan akhir IMR 604. Selesai kami menemubual, kami memberikan sedikit cenderahati tanda kenangan kepada Dr atas kerjasama beliau membantu kami menyelesaikan tugasan kami. Banyak input yang berguna kepada kami di berikan oleh Dr. pengalaman yang dikongsikan kepada kami amat berguna.

Selesai di Damai Service Hospital, kami terus ke Masjid Negeri Shah Alam untuk Solat Jumaat. Hari itu hari Jumaat, memang terkejar – kejar lah kami nak ke sana. Alhamdulillah, selamat sampai kesana.

Disebabkan tidak sarapan dari pagi dan kami semua dah kebuluq tahap, roti menjadi pilihan untuk kami breaklunch. Kalau diikutkan jadual asal, interview untuk kumpulan Asyraf akan dijalankan pada jam 3.00 petang di Puncak Alam. Tetapi, jadual berubah. Temubual akan diadakan pada jam 6.00 petang.

Kami menunaikan Fardhu Jumaat. Seusai menunaikan Solat Jumaat, kami mengambil keputusan untuk makan nasi dan ABC di Seksyen 2. Lapar……Kami makan disana. Tengoklah apa yang kami makan…ha2. Saja ja buat jelous…

Selesai makan petang, masa masih lagi panjang untuk interview bersama Prof Dr Zaki. Hujan pula. Ish3. Memang rasa nak tidur..Kami mengambil keputusan untuk bergerak ke Puncak Alam untuk bersedia bagi menjalankan sesi temubual bersama Prof Zaki. Kami solat Asar disana dan interview dijalankan.

Sedar tak sedar, jam menunjukkan pukul 7. 40 malam. Kami bergegas untuk solat Maghrib di Surau berdekatan di Fakulti Farmasi 3. Alang – alang solat Maghrib, kami solat Isyak lah. Sebab isyak kan masuk awal.

Tiba masa untuk makan malam setelah seharian. Mana nak pergi? Persoalan yang sering bermain di fikiran. Kami pun ke KFC di Saujana. Alhamdulillah, dipendekkan cerita, siap makan, kami pun pulang. Jam menunjukkan 10.00 malam. Saya agak risau sebab sewa kereta sampai jam 10.00 malam je.
Balik terus ke Puncak Perdana. Terus hantar kereta kepada Abang Apai. Nasib baik tak kena bayar duit, tapi deposit burn. Tak pe, sebab dah siap.

Alhamdulillah, segalanya selesai….

Balik rumah, tidur….

Apa yang saya belajar dalam seharian interview ini: setiap orang melakukan kesilapan. Janganlah kita marahkan mereka. Berilah semangat dan tegurlah mereka dengan berhemat. Sebab mungkin kesalahan yang dilakukan itu, kita pernah lakukan suatu ketika dahulu..fikirkan…

Ulasan

Catat Ulasan

Assalamualaikum W.B.T

Cer Komen Sikit...#JomSimpanEMAS

Catatan popular daripada blog ini

Temuduga JPK: Suatu Catatan..