Masjid Beijing, Rantau Panjang, Kelantan.

Pandangan dari depan masjid
Dah lama tak update blog ni. Sebab malas dan tak ada isu sangat yang nak dikongsikan. Ada cerita, boleh update lah blog ni...

Semalam, 11 Mac 2015, saya bersama - sama "rakan sekerja di Allianz Malaysia Kota Bharu telah menerjah Pekan Rantau Panjang untuk edar risalah tentang Pelan Simpanan di Allianz Malaysia.

Dalam perjalanan nak ke Pekan Rantau Panjang, kami singgah sebentar di Masjid Beijing untuk solat Zohor. Maklumlah, bertolak dari Kota Bharu pun dah pukul 12 tengahari. Memang panas terik cahaya matahari memancar diatas kepala. Sebelum solat, sempat ambil gambar masjid.

Landmark Rantau Panjang
Excited juga sebab pertama kali ke Masjid Beijing dan Pekan Rantau Panjang sepanjang umurku 25 tahun. Inilah kali pertama menjejakkan kaki ke Rantau Panjang. Orang kata, kala tak pergi sendiri tak tahu suasana macam mana. Kalau nak tahu tentang sejarah masjid ni, boleh tanya Pak Cik Google lah. Sebab tak berhasrat nak ceritakan disini. Cukup hanya gambar sahaja.

Alhamdulillah, misi kami boleh dikatakan berjaya. Boleh tengok - tengok tempat untuk dibuka booth untuk promosi Pelan Simpanan di Allianz Malaysia kat sana. Dari perbincangan awal, tidak ada persetujuan nak buka booth di sana. Dek kerana jarak dan kedudukan kedai yang kurang strategik untuk buka booth. Insyallah, akan diusahakan tempat lain.

Alang - alang dah pergi, selit juga dua tiga keping flyers kat kereta di Pekan Rantau Panjang tadi. Insyallah, kalau ada rezeki, adalah. Yang penting, usaha yang dibuat....

# Masjid Beijing, Rantau Panjang, Kelantan.
# Edar Flyers promosi Pelan Simpanan di Allianz Malaysia.
# Ada Usaha, Ada Hasilnya. Insyallah...

Pandangan dari belakang masjid

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Temuduga JPK: Suatu Catatan..

MPP: Tugas dan Harapan

Secebis Pengalaman, Secoret Kenangan