Madrasah Kampung Chengal Pulas

Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah s.w.t yang masih lagi memberikan kesihatan dan kelapangan kepada kita semua dalam meneruskan hidup dimuka bumi ini. Semoga hari - hari yang dilalui akan bertambah amalan kita seiring dengan bertambahnya usia kita. Insyallah...

Kali ini, penulis ingin berkongsi tentang peluang untuk menderma kepada mereka yang ingin mendermakan hartanya untuk digunakan di madrasah (surau) kami di Kampung Chengal Pulas dalam daerah Pasir Puteh, Kelantan.

Alhamdulillah, bulan 4 yang lalu, kami (pihak AJK Madrasah Kampung Chengal Pulas) telah membuka akaun rasmi bagi madrasah ini yang bertujuan untuk memudahkan pengurusan kewangan madrasah dan memudahkan orang ramai untuk menderma.

Kami memerlukan sumbangan untuk menaiktaraf beberapa infrastruktur yang terdapat di madarsah (surau) tersebut. Antaranya adalah: 
  • Membaiki Siling Madrasah
  • Membina Tangki Air dan Tempat Wudhuk Lelaki
  • Menaiktaraf Sistem Pembesar Suara dan Membina Menara Azan
  • Memohon Papan Kenyataan
  • Memohon Jam Waktu Solat
Kami telah memohon bantuan dari Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK) untuk menaiktaraf kemudahan di madrasah (surau) dan masih menunngu lawatan tapak dari pihak MAIK.

Setiap malam ahad, diadakan pengajian Kuliah Maghrib Berkitab yang sudah masuk tahun kedua pada tahun ini. Dan diadakan juga jamuan makan malam selepas kuliah.

Jika ada yang ingin menyumbang, bolehlah dimasukkan wang anda ke akaun diatas. Semoga sumbangan anda mendapat ganjaran pahala oleh Allah s.w.t.

#Viralkan
#SemogaBerolehManfaat

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Temuduga JPK: Suatu Catatan..

MPP: Tugas dan Harapan

Secebis Pengalaman, Secoret Kenangan